tirsdag 17. desember 2013

Maleoppgave: Selvportrett med utgangspunkt i et foto, proporsjoner i hodet

Vi fikk en oppgave om å male ett portrett av meg selv i gråtoneskala med akrylmaling.

Vi skulle ha en bakgrunn for å male portrettet på, og vi skulle da bruke en pappplate. Vi måtte male den hvit slik at vi fikk en hvit bakgrunn.

Jeg brukte ett bilde som jeg hadde fra før. Etter at jeg hadde lastet det innpå pcen så redigerte jeg det i photoshop.

Slik ble det før/etter jeg hadde redigert det i Photoshop:

                                Før                                                                                  Etter



Vi kunne velge om å enten overføre motivet med blåpapir eller med transparent.

Så skulle vi male motivet på den hvite papp-platen med hvit, grå og svart akrylmaling.

Slik ble det ferdige produktet:



Jeg ble selv veldig fornøyd med produktet. Jeg gjorde noen ørsmåe forskjeller men det gjorde jeg kun for at jeg selvikke syntes at det passet så godt inn der, sånn feks de to prikkene under øynene. Jeg synes at ansiktet fikk en mer ren finish.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar